Scenariusze i zadania dla dzieci do pracy w domu

CZERWIEC

Temat tygodnia brzmi: "Hej, na wakacje czas!"

Tematy dnia:

  1. Letnie podróże. /poniedziałek- 22.06.2020r./
  2. Wakacje tuż, tuż! /wtorek- 23.06.2020r./    
  3. Już lato woła nas. /środa- 24.06.2020r./
  4. Wakacyjna matematyka. /czwartek- 25.06.2020r./
  5. Cieszymy się latem. /piątek- 26.06.2020r./

Zapraszamy do dalszego działania w domu z rodzicami, przesyłania zdjęć i krótkich filmików. 

 

Przed nami trzeci tydzień czerwca, który trwa od poniedziałku, tj. 15.06.2020r. do 19.06.2020r.

Temat tygodnia brzmi: "Góry, morze, wieś, jezioro, gdzie rodzice nas zabiorą?"

Tematy dnia:


1. Witaj, letnia przygodo! /poniedziałek- 15.06.2020r./ 

2.Bezpieczne wakacje. /wtorek- 16.06.2020r./

3. Letnie marzenia. /środa- 17.06.2020r./

4. Podróże w nieznane. /czwartek- 18.06.2020r./- realizacja scenariusza E. Gruszczyk- Kolczyńskiej i E. Zielińskiej.

5.Palcem po mapie. /piątek- 19.06.2020r./

Zapraszamy do dalszego działania w domu z rodzicami, przesyłania zdjęć i krótkich filmików. 

W dalszym ciągu nie zapominamy o programach:  "Czyściochowe przedszkole", "Mamo, tato, wolę wodę", które są w dalszym ciągu aktualne.

Od poniedziałku, tj. 08.06.2020r. zaczynamy następny tydzień, którego temat brzmi:

"Coś się skrada, coś szeleści, dżungla sto tajemnic mieści”.

Tematy dnia:

  1. Proszę słonia. /poniedziałek- 8 czerwiec 2020r./
  2. Odwiedzamy zwierzęta w ZOO. /wtorek- 9 czerwiec 2020r./
  3. Dzikie psy i dzikie koty. /środa- 10 czerwiec 2020r./
  4. Małpie figle. /Boże Ciało- dzień wolny od pracy/
  5. Oko w oko z wężem. /piątek- 12 czerwiec 2020r.

Od poniedziałku, tj. 01.06.2020r. zaczynamy następny tydzień, który będzie trwał do 05.06.2020r..

Temat tygodnia brzmi: Z końca świata czy zza ściany, to przyjaciel nasz kochany.

Tematy dnia:


1. Różne dzieci różnie mówią- DZIEŃ DZIECKA   

2. Najlepsza jest wspólna zabawa.

3. Cieszę się, że cię widzę.

4. Wszędzie mieszkają dzieci.

5. Wesoły świąt

MAJ

Temat tygodnia brzmi: "Bukiet, prezent i cukierki, dziś rodziców dzień jest wielki”.

Tematy dnia:

1. Śpiewajmy wszyscy razem.

2. Magiczne słowa na co dzień i od święta. /DZIEŃ MATKI/

3. Uśmiech za uśmiech.

4. Dobrze być z rodzicami.

5. O miłości. 

W plikach do pobrania poniżej znajdują się scenariusze na każdy dzień, teksty piosenek, nagrania, karty pracy oraz dwie ilustracje do wykorzystania z "Książki czterolatka". Zapraszamy do dalszego działania w domu z rodzicami, przesyłania zdjęć i krótkich filmików. 

 /od 18.05.2020r. do 22.05.2020r./

Temat tygodnia: „Wybrać zawód – trudna sprawa, dla nas jeszcze to zabawa”.

Tematy dnia:

1. Kto uszyje spodenki?

2. Chcę być kominiarzem.

3. A moi rodzice...

4. Trudno być kierowcą.

5. Bawimy się w kucharzy.

Dodatkowo w czwartek w związku z realizacją Planu rocznego "Matematyka kolorem inspirowana" obchodzimy "Tęczowy dzień", w zwiazku z tym w plikach do pobrania są propozycje zabaw inspirowane tęczą, zachęcamy do skorzystania i dokumentowania w postaci zdjęć.

 /11.05-15.05.2020r./

Temat tygodnia:  „Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc”.

Tematy dnia:

1. Pleciemy wianki.

2. Niezwykły dom mrówek.

3. Stokrotki dla Dorotki, tulipany dla Joanny.

4. Biedroneczki są w kropeczki.

5. Pszczeli koncert

 od 04.05.2020r. do 08.05.2020r.  naszym tematem wiodącym jest:

"Ktoś nam niebo pomalował. Witaj tęczo kolorowa".

Tematy dnia to:

1. Majowy deszczyk.

2. Czym pachnie błękit?

3. Wystawiamy twarz do słońca.

4. Skąd się bierze ciepło?

5. Tęczowa kraina. 

Wychowanie do wartości: w miesiącu maju jest to- Odpowiedzialność i Odwaga:

1. Rzetelnie wywiazuję się ze swoich obowiązków, dbam o zdrowie, dbam o otoczenie, nie śmiecę, nie niszczę dobra wspólnego.

2.  Mądrze gospodaruję czasem, nie marnuję go przed ekranem telewizora, komputera.

3. Nie ulegam presji, odmawiam złemu otoczeniu.

4. Przeciwstawiam się złu, staję w obronie prawdy i dobra.

5. Potrafię przyznać się do winy, do błędu.

KWIECIEŃ

Bierzemy udział w dalszym ciągu w Międzynarodowym Projekcie Czytelniczym "Magiczna Moc Bajek" /który został szczegółowo opisany poniżej strony/

od 27.04.2020r. do 30.04.2020r. naszym tematem wiodącym jest:

"Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę".

Tematy tygodnia to:

1. Kurtyna w górę.

2. Nasz teatrzyk.

3. Wszyscy jesteśmy aktorami.

4. Baśnie, bajki, bajeczki. 

Nie zapominamy także o programach: "Magiczna moc bajek", "Czyste powietrze wokół nas", "Mamo, tato, wolę wodę!", które są w dalszym ciągu aktualne.

Nadal realizujemy program "Wychowanie do wartości"- SOLIDARNOŚĆ, który zawiera następujące tematy:

- Dostrzegam potrzeby innych ludzi, nie pozostaję wobec nich obojętny.

- Bezinteresownie pomagam.

- Współpracuję z innymi dla wspólnego dobra.

W tym tygodniu pamiętamy także, że jesteśmy Polakami, mieszkamy w kraju, który nazywa się Polska. Stolicą naszego kraju jest Warszawa. Mamy Godło- Białego Orła, flagę biało- czerwoną i naszym hymnem jest "Mazurek Dąbrowskiego".

W plikach poniżej podałam hymn Polski, tylko pamiętajcie, że należy go słuchać z powagą i zachować odpowiednią postawę.

od 20.04.2020r. do 24.04.2020r. naszym tematem wiodącym jest: Stop! Zabraniam! Zakazuję! Śmieci w worki się pakuje!" W tym tygodniu jest temat ekologiczny, ponieważ 22.04.2020r. jest Dniem Matki Ziemi.

Także w tym tygodniu, a więc 23.04.2020r. mamy kolejny kolorowy dzień. Jest to dzień różowy. Prosimy w tym dniu ubrać swoje pociechy na różowo /w miarę możliwości/. Można wykorzystać różowe zabawki, pluszaki itp.

W plikach do pobrania znajdują się wierszyki, piosenki, opowiadania, zagadki oraz zabawy i ćwiczenia ruchowe, poranne i gimnastyczne. Bardzo zachęcamy do korzystania ze wszystkich pomocy, które proponujemy na naszej stronie internetowej. W dalszym ciągu prosimy o wykonywanie zdjęć i krótkich filmików, które umieścimy po to, żebyście mogli się podzielić z kolegami i koleżankami tym, jak pracujecie z rodzicami w domach.

W kwietniu realizujemy także program "Wychowanie do wartości", który zawiera takie tematy:

Solidarność:

- Dostrzegam potrzeby innych ludzi, nie pozostaję wobec nich obojętny.

- Bezinteresownie pomagam.

- Współpracuję z innymi dla wspólnego dobra.

od 14.04.2020r. do 17.04.2020r. naszym tematem wiodącym jest "Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza". 

W dalszym ciągu zachęcamy do dodatkowych działań w związku z naszym uczestnictwem w projekcie edukacyjnym "Czyściochowe Przedszkole".

Bardzo zależy nam na udziale w konkursie plastycznym- "Czyściochowe przedszkole".    Teraz nie możemy same z dziećmi realizować zadań konkursowych dlatego prosimy Was Rodziców o pomoc i wsparcie. W konkursie co miesiąc 100 przedszkoli może wygrać kartę podarunkową do drogerii Rossmann o wartości 500 zł, umożliwiającą zakup produktów higienicznych na potrzeby przedszkola. 

W programie CZYŚCIOCHOWE PRZEDSZKOLE mamy dostęp do 6 scenariuszy zajęć na temat higieny dzieci. W ramach konkursu należy przygotować wraz z dzieckiem pracę plastyczną, ilustrującą w jaki sposób realizujecie przygotowane scenariusze i uczycie dzieci na temat codziennej higieny. Przygotowaną z dzieckiem pracę plastyczną należy sfotografować i przesłać do nauczycielki grupy, która przekaże daną pracę na stronę konkursu. 

Jakie prace plastyczne wykonać?

- autorskie, przygotowane przez dziecko dowolną techniką

- prace stanowiące realizację wybranego scenariusza zajęć dostępnego na stronie i obrazującego edukację higieniczną w domu. 

Wizja i cel programu:

Higiena osobista to jeden z istotniejszych elementów codziennego życia, który wpływa nie tylko na wygląd, ale również na zdrowie. Dobrych nawyków, także higienicznych, uczymy się już od najmłodszych lat. To, co wtedy przyswoimy, procentuje w dorosłym życiu. 

Czas intensywnej nauki w wieku przedszkolnym warto wykorzystać także na kształtowanie dobrych nawyków higienicznych. Program Czyściochowe Przedszkole ma na celu pomagać nauczycielom w edukacji i motywowaniu przedszkolaków do codziennego dbania o higienę.

W plikach do pobrania, które znajdują się na dole strony są gotowe scenariusze do pracy z dziećmi w domach, regulaminy: konkursu i programu oraz pomoce angażujące do zabawy z dziecmi także rodziców.

Poczytajcie prosimy i zaangażujcie się do działania. Wszystko co tam jest zawarte i tak robicie w domach ze swoimi dziećmi, wystarczy tylko to udokumentować zdjęciami i filmikami.

Z góry dziękujemy i gorąco pozdrawiamy!!!

MAGICZNA MOC BAJEK

Drodzy Rodzice zapraszamy także do udziału w Międzynarodowym Projekcie Czytelniczym "Magiczna Moc Bajek", w którym nasze przedszkole uczestniczy już od kilku miesięcy. Celem projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym wobec osób z niepełnosprawnością. 

Projekt jest podzielony na moduły, które się zmieniają co miesiąc.

W miesiącu Maju jest moduł VIII, czyli "OBCY- NIEZNAJOMY"

Proponowana literatura:

1. "O wilku i siedmiu koźlątkach" J. i W. Grimm 

2. "Czerwony Kapturek" J. i W. Grimm  

3. "Jaś i Małgosia" J. i W. Grimm 

Przykładowe działania:

1. "Trzeba się zawsze mieć na baczności, słuchać rodziców i nie dać się zwieść pozorom".

2. "Nie rozmawiaj z nieznajomym, słuchaj dorosłych".

3. "Wspólnie przestrzegamy- dzieciom pomagamy".

4. "Wszędzie są dobrzy i źli ludzie".

5. "Historia rodzeństwa, które zgubiło się w lesie".

6. "Mapa, gdzie mnie nie ma".

W kwietniu to jest juz VII moduł pt. "Chciwość nie popłaca". 

Zachęcamy do zapoznania dzieci z następującymi utworami literackimi: 

- "O rybaku i złotej rybce" J. i W. Grimm

- "Fałszywe łzy" J. Afanasjew

- "Chciwość osła" A. Fredro

Dzieciom proponujemy zadania do wykonania:

- "Nasze prosby do złotej rybki"- dziecięce marzenia do spełnienia- praca plastyczna

- "Chciwość i oszczędność- to dwie różne bajki"- rozmowa z dzieckiem kształtująca szacunek do pieniędzy i pracy zarobkowej, a także wyjaśnienie i utrwalenie powiedzenia: "grosz do grosza, a będzie kokosza".

Bezpłatne zajęcia muzyczno- ruchowe dla dzieci

W każdy poniedziałek prowadzi bezpłatne zajęcia ruchowo- muzyczne dla dzieci w wieku do 6 roku życia oraz w wieku 7-10 lat.

Obecnie ogląda ich około 4 tysiące dzieci. Chciałyby, aby z zajęć skorzystało jeszcze więcej dzieci. 

Zajęcia prowadzą: 

- Joanna Bąk- instruktor tańca, edukator muzyką i ruchem. Serce Akademii.

- Beata Kaczor- trener mentalny, mózg Akademii.

Zajęcia pięknie uzupełniają warsztaty ruchowo- muzyczne dla dzieci przedszkolnych. Jak również stanowią uzupełnienie zajęć muzycznych, lekcji w-f, czy zajęć świetlicowych.

Wspólnie z Waszymi kochanymi rodzicami możecie pouczyć się wierszyka       pt. "Ptasie radio"- w ten sposób rozwiniecie swoją mowę i myślenie, no i oczywiście poćwiczycie pamięć.

Julian Tuwim "Ptasie radio"

Halo, halo! Tutaj ptasie radio w brzozowym gaju,

nadajemy audycję z ptasiego kraju.

Proszę, niech każdy wystawi aparat,

bo sfrunęły się ptaszki dla odbycia narad:


Cały wiersz znajduje się poniżej w plikach do pobrania. 

Drodzy Rodzice!!!

     Wykorzystajcie czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola na większe usamodzielnienie swojego dziecka- oczekujcie od niego większej pomocy przy codziennych czynnościach w domu np. podczas przygotowania posiłków, sprzątania, czy nawet podczas wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem się, przygotowywaniem do snu, w których bardzo często, z powodu pośpiechu, dzieci są wyręczane. Wykorzystajcie pobyt dziecka w domu na rozmowy z nim na różnorodne tematy, w ten sposób będzieci wzbogacać słownictwo swojego dziecka. Znajdźcie czas na czytanie dziecku. Korzystajcie z telewizyjnych programów edukacyjnych, zaproponujcie dziecku gry planszowe, pamięciowe, puzzle oraz gry zręcznościowe.

     Korzystajcie z naszych porad i propozycji. Nie unikajcie kontaktu z nami. Pytajcie o wszystko, dzielcie się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi dziecka. W sytuacji zawieszenia pracy przedszkola to na Was i na Nas nauczycielach, spoczywa odpowiedzialność za edukowanie dziecka i stworzenie mu warunków do wszechstronnego rozwoju.

      Wasze dziecko powinno w domu, tak jak i w przedszkolu, bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, konstruować, budować, układać, sprzątać, czuć się bezpiecznie i swobodnie podczas wykonywania wszelkiej aktywności. Wasze dziecko powinno również bawić się przy muzyce, tańczyć oraz wykonywać proste ćwiczenia gimnastyczne.